reklamas-internetaIkviens, kurš izmanto internetu un sociālos tīklus, būs pamanījis sakarību starp to, kādas vietnes ir apmeklētas un kādi atslēgvārdi izmantoti, ar to, kādas reklāmas parādās gan sociālajos tīklos, gan citās interneta vietnēs. Tā nav nekāda maģija. Internets nelasa jūsu domas. Tas vienkārši analizē datus, ko aiz sevis atstājat digitālajā vdē. Un pēc tā arī tiek pielāgots reklāmu saturs, meklējo to, kas būtu jums aktuāls konkrētajā brīdī.

Kā internets zina, ko es gribu?

Katru reizi, kad atveru sociālos tīklus vai ziņu lapu, lai noskaidrotu, kas jauns pasaulē, ir sajūta, ka ikviena reklāma tur atrodas ar nolūku. Jo tā ir saistīta ar to, par ko pēdējā laikā esmu domājusi, kādus rakstus un mājaslapas atvērusi, ko esmu meklējusi Google meklētājā. Visa tā informācija, ko aiz sevis atstāju, tiek izmantota, lai pielāgotu reklāmu saturu tieši man.

Protams, ka brīžiem tas šķiet dīvaini un kaitinoši, bet ir reizes, kad īstā reklāma nāk īstajā brīdī. Piemērs no personīgās pieredezs ir par to, kā remontējām mājai jumtu un mainījām dūmvadu. Internetā meklējām, kur izdevīgāk nopirkt labus materiālus. Meklētājā tika izmantoti dažādi atslēgvārdi — jumta segums, dūmvadi un citi. Šo to no piedāvātajiem rezultātiem atvērām un apskatījām, iepazināmies par cenām, piedāvājumiem, palasījām noderīgu informāciju. Bet tā kā tādas lietas nelemj mirkļa iespaidā, bet apsver visu kārtīgi, jautājums palika atvērts.

Pēc tam gan Facebook ziņu lentē, gan citās mājaslapās regulāri bija reklāma, ka par izdevīgām cenām pieejami nerūsējošā tērauda dūmvadi. Tā kā jau bijām domājuši par šo materiālu kā labāko variantu, tad reklāma bija tieši laikā. Vīrs apskatījās konkrētā reklāmdevēja piedāvājumu un atzina to par labu esam.

Reklāma internetā — no tās šodien nevar izbēgt

Tā kā šis ir digitālais laikmets, tad arī uzņēmējdarbībai tā ir kļuvusi par vienu no galvenajām atbalsta platformām. Internetā tiek uzrunāti klienti, notiek komunikācija, tiek veidota zīmola atpazīstamība. Mārketinga aktīvākā daļa ir pārcelta uz digitālo pasauli. Bet mārketings nav iedomājams bez reklāmas.

Tad, kad reklāma ir uz lielas, presē un televīzijā, mums nav izvēles — tā ir jāredz, nav svarīgi, vai tas mums vispār interesē. Digitālājā vidē ir tā priekšrocība, ka var nepagrūtināt ar konkrēto reklāmu tos cilvēkus, kurus tā neinteresē, kuri neatbilst uzņēmēja mērķauditorijai. Tas ir abpusēji izdevīgi. Interneta lietotājs neredz to, kas viņam nav aktuāli, bet reklāmdevējs netērē lieki naudu par reklāmu, kas nav produktīva un nenes ienākumus, nerezultējas ar pirkumu, piereģistrēšanos mājaslapā vai ko citu vērtīgu. Izmantojot iespējas, ko sniedz sociālo tīklu uzstādījumu sadaļa, var arī ietekmēt to, cik daudz un kādas reklāmas redz savos ekrānos.