Kad runa ir par mājaslapām, ir viegli uzsākt strīdu, jo ļoti daudzi mūsdienās ir profesionāļi mājaslapu izveides un menedžēšanas jautājumos. Un kāds tur brīnums – sava mājaslapa ir nepieciešama ik vienam, sākot ar vasaras riepu tirgotājiem līdz piemājas lielveikalam vai zemnieku saimniecībai! Šobrīd ir skaidri iezīmējusies tendence – viņam nav mājaslapas, tātad viņš nav NEKAS.

Bet nav jābūt speciālistam, lai izveidotu savu ideju par to, kādai būtu jāizskatās mājaslapai. Tehniskos jautājumus, protams, atstāsim profesionāļu ziņā, bet koncepts lai ir mūsu!

Pirmais, pie kā noteikti ir jāpiedomā – mājaslapas nosaukums. Nosaukums ir identitāte, kas paliek (vai nepaliek, ja pārāk sarežģīts) prātā. Cilvēkam būtu jāatceras nosaukums, ja to pamana, teiksim, uz braucoša furgona ielās. Protams, nosaukumā jāiesaista darbības veids vai kas tāds, kas jūs identificē. Piemēram, ja tirgojat vasaras riepas, tad nosaukumā būtu jābūt skaidrībai par to, ar ko nodarbojaties (vasaras riepas; labas riepas un tamlīdzīgi).

Ko jūs pamanāt pirmo, kad atverat kādu mājaslapu? Noteikti tas ir noformējums. Ir gadījies uzdurties tādām mājaslapām, kurās visu prieku uzreiz “nosit” nepareizs šrifts. Kad atverot no sava interneta pārlūka lapu jums paveras neskaidrs teksts ar dažādiem ķeburiem burtu (parasti ar mīkstinājuma zīmēm) vietā. Šis tad nu ir akmens lapas veidotāja lauciņā, jo izvēlēts kāds nestandarta šrifts, kas neatbalsta sarežģīto latviešu valodu. Nesarežģījiet dzīvi, izvēlieties kaut ko standartizētu un tai pat laikā gaumīgu.

Mājaslapas noformējumā lielu lomu spēlē krāsas. Kāds būs krāsu salikums – tik ilgi vai NE – ilgi jūsu klients vēlēsies uzturēties lapā. Papētiet nedaudz krāsu psiholoģiju. Pielīdziniet krāsas savai darbības jomai vai tam mērķim, kādam izmantosiet savu lapu. Koši sarkana krāsa lielos daudzumos, piemēram, būs kaitinoša. Šādā lapā neviens nevēlēsies ilgi uzturēties. Tāpat var traucēt ļoti liela krāsu gamma – katra sadaļa savā krāsā.

zalsIzmantojiet neitrālas krāsas. Piemēram, zaļa krāsa vienmēr rada nomierinošu efektu. Zila ir uzticības krāsa, arī nomierina. Ja nodarbojaties ar lauksaimniecību vai mežkopību – zaļā būs tieši laikā. Tāpat, ja jūsu mājaslapai būs kāds sakars ar ūdeņiem, laivām, atpūtu pie ūdens – zilā krāsa derēs!

Ja esat ārsts, diez vai laba doma būs izmantot savai mājaslapai asins sarkanu krāsu, vai melnu (melnais humors!). Labāk izvēlieties estētiski balto, vai kādu krēmkrāsu.

Izmantojiet fotogrāfijas, tās cilvēkiem patīk. Fotogrāfijas labā kvalitātē vienmēr piesaista uzmanību. Nežēlojiet līdzekļus, lai vienu reizi nolīgtu labu fotogrāfu un radītu bildes, kas spēj prezentēt jūsu nodarbošanos. Fotogrāfijas, kas uzņemtas ar telefonu šoreiz paturiet priekš sociālajiem tīkliem…

Strādājiet roku rokā ar cilvēku, kas palīdzēs izveidot jūsu mājaslapu līdz pilnībai. Noteikti spēs palīdzēt arī dizaineris. Tomēr, ja jums ir ideja, mājaslapa būs daudz personiskāka nekā uz gatavas “blankas” veidota. Profesionālis vienmēr zinās, ko ieteikt attiecīgajai situācijai.

Ja iespējams, veltiet laiku, lai papētītu savus konkurentus, ja tādi ir. Ir interesanti paskatīties, kādas ir viņu mājaslapas un sociālie profili, lai savu uztaisītu pavisam savādāku! Tieši tā, galvenais ir atrast atšķirīgo un radīt ko pavisam jaunu, nevis nokopēt jau esošo.

Veidojot savu mājaslapu ir svarīgi radīt unikālu saturu. Lai cik tas neliktos neiespējami laikā, kad katrs saturs šķiet unikāls… Bet mēģināts nav zaudēts. Radiet un publika tiks piesaistīta!

Kad mājaslapa jau ir gatava, varat sākt to popularizēt. Sāciet ar paziņām un draugiem kā arī ar esošajiem klientiem. Ticiet man, labs produkts ātri atrod redzīgas acis un dzirdīgas ausis! Labi izstrādāta mājaslapa, kurā viss ir vienkārši atrodams un pārredzams patiks ik vienam lietotājam! Un, kas ir svarīgi, neaizmirstiet, ka ar mājaslapas izveidi nekas nav beidzies. Tā ir jākopj tāpat kā augs istabā – papildiniet saturu, atjaunojiet informāciju – lai cilvēki redz, ka mājaslapa ir dzīva!