reklamas-internetāVai kāds vēl atceras laiku, kad sludinājumi bija jāliek vietējā avīzē? Tas bija laiks, kad internets tikko bija parādījies un ne visiem tas bija pieejams, it īpaši lauku reģionos. Tur nemaz nebija laika par tādām lietām domāt, bija jāstrādā. Ja vajadzēja ko pārdot vai iegādāties, šķirstījām vietējo reģiona avīzi, ar roku rakstījām sludinājumu un iesniedzām redakcijā. Jāmaksā bija par burtu skaitu, ļoti labi atceros, jo pati reiz iesniedzu sludinājumu, kura saturu gan, diemžēl, vairs neatminos.

Tad parādījās internets…

Bezmaksas sludinājumi un sludinājumu portāli

Atceros, ka sākumā diezgan populārs bija sludinājumu portāls ZIP.LV, kas bija savienots ar tolaik tik ļoti populāro portālu DRAUGIEM.LV. Tas taču bija pirmais sociālais tīkls, kur visi tik centīgi reģistrējās, mainīja profila bildes un tērēja sava telefona kredītu spēlēm un citiem amzieriem. Un DRAUGIEM pievienotais sludinājumu serveris ZIP bija tā laika tirgus – visi steidza mainīties telefoniem, augām dienām šķirstīt sludinājumus un skatīties uz mantām, ko nevarēja atļauties.

Tāpat no sākta gala latviešus ar sludinājumiem nodrošina portāls SS.LV, kas nav pievienots nevienam sociālajam tīklam un darbojas pats par sevi. Tiesa gan, šobrīd, pēc neliela skandāla, portāls ir atrodams kā SS.COM.

SS ir Latvijā populārākais sludinājumu serveris, kurā var ievietot visdažādākos sludinājumus. Kas gan tas par serveri, kas nepelna naudu. SS par sludinājumu ievietošanu ir arī jāmaksā. Protams, pastāv bezmaksas sludinājumi, bet SS gudri izplānojuši, kā likt cilvēkiem maksāt. Un visi maksā, jo publika šeit ir ļoti liela, cilvēki patiešām skatās izvietotos sludinājumus un atsaucība ir liela.

Uzbāzīgās reklāmas – “cīņa ar vējdzirnavām”

uzbāzīgas-reklāmas-internetāVienu reizi apmeklēju interneta veikalu 220.LV. Esmu nelaimīga vēl aizvien. Katru dienu ieejot savā e-pastā mani jau sagaida vismaz piecas košas reklāmas no šī veikala. Ak, cik ilgi man bija jāpūlas, lai tiktu no tām vaļā. Tāpat reklāmas nāk arī no citiem veikaliem un vietnēm, ko gadījies apmeklēt. Un nē, es neesmu pieteikusies saņemt jaunumus. Tās vienkārši ir uzbāzīgās reklāmas, kas automātiski krīt manā pastā, jo reiz esmu norādījusi savu e-pasta adresi ko iegādājoties. Kā ar to cīnīties? Tas ir neiespējami, reklāmas ir, būs un paliks vienmēr.

Kamēr vien pastāv internets, pastāv reklāma.

 

Googlē meklējot ārsta pakalpojumus

Reiz sevi pieķēru pie domas, ka esmu kārtīgs interneta lietotājs, atkarīga no Google meklētāja.

Man bija nepieciešams zobārsts. Es ļoti labi zinu, ka zobārstniecība ir tepat netālu, poliklīnikā, tad vēl dažas privātās pa ceļam uz darbu, uz veikalu, viss tepat. Bet kāda bija mana rīcība? Nevis iegriezos kādā mājām blakus iestādē, bet gan apsēdos pie sava datora un meklētājā ierakstīju “zobārstniecība”, atradu sev interesējošo un uzrakstīju e-pastu, lai pieteiktu vizīti. Kur vēl slinkāk, vai ne?

Reklāma internetā allaž ir ļoti efektīva. Ja izmantojam meklētāju (to taču izmanto visi), tad ātri atrodam to, kas mūs interesē. Tie pakalpojumi, kas atrodas meklētāja augšgalā, ir labi pastrādājuši, lai šo vietu iekarotu. Reklāma ir katra uzņēmuma zelta atslēga. Mārketings, interneta mārketings… Tas viss roku rokā nodrošina uzņēmuma popularitāti.

Šobrīd populāra ir reklāma Facebook. Arī sludinājumi pārceļas uz Facebook grupām – tas ir ērtāk un bezmaksas. Toties atkal uzdarbojas slinkums – kāpēc apmeklēt sludinājumu lapas, ja viss atrodams savā iecienītajā sociālajā tīklā! Atkal ērtības, atkal vienkāršība.