skaistumkopšanaSavulaik kādā mazā Latvijas pilsētā, sarunājoties ar bankā strādājošu speciālistu, izskanēja jautājums: kas šajā mazpilsētā varētu būt tas bizness, kas vairāk vai mazāk būtu veiksmīgs un nestu peļņu, un atbilde skanēja – skaistumkopšanas salons! Tobrīd tāda atbilde raisīja izbrīnu, jo pilsētā ar nepilniem 9000 iedzīvotāju jau atradās 7 skaistumkopšanas saloni, turklāt kā privātos pakalpojumus sniedza arī citi skaistumkopšanas jomā strādājoši aroda meistari: frizieri, manikīri, pedikīri, solāriju studijas un citi.

Cilvēki vēlas labas sajūtas

Kāpēc skaistumkopšanas salons ir perspektīvs bizness? Jo pasaulē arvien pieprasītāks kļūst tā saucamais labsajūtu tūrisms, un arī uz vietas cilvēki arvien vairāk alkst pēc pozitīviem, labas sajūtas veicinošiem pasākumiem kā SPA, pirts apmeklējums, masāžas, dažādas skaistumu procedūras, garšīgas maltītes, tēju kūres un citi.

Arī ar tūrismu saistītās mājas lapās kā, piemēram, celotajs.lv ir piedāvājums apgūt labsajūtas tūrismu. Kāpēc tas ir tik pieprasīts? Jo mūsdienu saspringtajā ikdienas režīmā, kad darbs saistās ar stresu, informācijas pārbagātība un notikumu straujā attīstība mūs tā vien sauc atpakaļ pie dabas krūts, izbaudīt mieru, atpūtu un relaksāciju, tāpēc tie piekalpojumu sniedzēji, kas piedāvā šādu pasākumu, var strādāt un gūt peļņu.

Riskantais bizness?

Tomēr tāpat kā jebkurš cits, arī šis ir riskants bizness, ja tā saimnieki izvēlas stāvēt uz vietas un nepiedāvāt arvien jaunas procedūras. Papildu SPS, masāžai, solārijam un citām aktivitātēm pieprasīti kļūst arī citi skaistumkopšanas virzieni kā, piemēram, lāzerepilācija. To, kas ir lāzerepilācija, var izlasīt jebkurā šo procedūru īstenojošā salona mājas lapā, un arī to var uzzināt, kādus labumus lāzerepilācija sniedz salīdzinot ar citiem līdzīgiem pasākumiem kā fotoepilācija, vaksācija, depilācija un galu galā skūšana.

Tiesa, mazā pilsētā kā Saldus, Rēzekne vai Balvi neuztaisīsi lāzerepilācijas salonu, taču Rīgā šāds salons ir pat ļoti pieprasīts. Tāpat iespējams piedāvāt arī citus skaistumkopšanā sniedzamos pakalpojumus kā permanentais grims, KRIO sauna, floutings un citi.

Kāpēc mums tas ir svarīgi?

Jau bez minētajiem apstākļiem, kad par pamatojumu min saspringto ikdienu, patiesībā skaistuma kults ir cilvēkam bijis svarīgs jau vairākus gadu simtus. Pat visiem zināmā Kleopatra mēdza peldēties piena un medus vannās, lai būtu skaista, un, ja iedziļinātos vēstures izpētē, droši vien varētu atklāt vēl citas skaistuma procedūras, kādas šī slavenā valdniece ir veikusi.

Taču tas, kādus apmērus skaistuma kults sasniedzis mūsdienās, ir vārdos neaprakstāms. Šodien cilvēki izdomā arvien jaunus veidus, kā nodemonstrēt savu skaistumu, kas reizēm vairāk asociējas ar sevis mocīšanu, nevis ar skaistumu. Protams, ir teiciens, ka Mode prasa upurus, taču tāpat arī mūsdienās pamazām tiek popularizēts cilvēka dabiskais skaistums, nevis modes dizaineru un modes namu kultivētais etalons 90-60-90.

Emigrācija dara savu

Lai cik arī rožaina izskatītos šī biznesa perspektīva, realitāte patiesībā kļuvusi skarba, jo vispārējās ekonomiskās situācijas dēļ Latviju pēdējo gadu laikā pamet arvien vairāk cilvēku, kas, starp citu, ļoti tiek izjusts tieši lauku mazpilsētās. To izjūt ne tikai uzņēmēji, kuru veikalos iegriežas arvien mazāk cilvēku, bet arī tie paši skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēji. Savulaik pie friziera veidojās rinda, tagad diezgan bieži frizieris ir priecīgs, ja dienā atnāk pāris klientu, kas nozīmē, ka šo to varēs nopelnīt.

Tā kā lai cik skaisti runātu mūsu varas vīri un sievas par reemigrācijas plāniem, patiesībā nekas tāds nenotiek un skumjā realitāte rāda, ka diez vai tik drīz arī notiiks.