interneta_veikals_psiholoģija“Parasts” interneta veikalu lietotājs nekad neaizdomājas par to, kas “slēpjas” zem šī šķietami vienkāršā profila – VEIKALS. Jau iepriekš ir izdevies apskatīt dažādas tēmas, kas skar interneta veikalus, to izveidi, nedaudz arī mārketingu. Šoreiz pieskaršos nedaudz komplicētākai tēmai – sociālā psiholoģija un paralēles ar veikaliem un tirdzniecību.

Mārketings un psiholoģija

Kādu laiku iepriekš veicu nelielu pētījumu par psiholoģijas un mārketinga mijiedarbību. Rezultāti bija diezgan iepriekš paredzami – psiholoģija un mārketings ir “labākie draugi”, jo viens otru tikai un vienīgi papildina. Lai mārketinga triki nostrādātu, ir jāpapēta pircēja kā indivīda psiholoģija un arī sociālā psiholoģija.

Viss ir savstarpēji savienots. Jūsu veikals nekādi nespēs veiksmīgi darboties, ja netiks izmantots mārketings. Un, protams, mārketings nebūs efektīvs, ja nepiedalīsies psiholoģija.

Sociālā psiholoģija

sociālā_ietekmeSociālā psiholoģija ir viena no psiholoģijas pamata nozarēm. Tā pēta indivīda un sociālās vides savstarpējo ietekmi. Galvenais jautājums, uz kuru meklē atbildes sociālā psiholoģija, ir šāds:

Kā cilvēku domas, jūtas un uzvedību ietekmē citi cilvēki.

Tās pētījumu sfēra aptver indivīdu vērtības, sociālās attieksmes, emocionālos stāvokļus, personības iezīmes, savstarpējās attiecības – sazināšanos, sadarbību un sāncensību, pieņemšanu un noraidīšanu, naidu un mīlestību, sociālās lomas un normas grupās, attiecības starp dažādām grupām.

Lūk, lielisks materiāls, ar kuru pēcāk strādāt mārketinga speciālistiem, lai piekļūtu jūsu potenciālajiem pircējiem. Tā apkopojoši izsakoties – sociālā psiholoģija aptver visu, kas jums kā uzņēmējam būtu vajadzīgs piesaistot savus klientus.

Veidojot veiksmīgu interneta veikalu

Ja vēlaties veidot veikalu, jums noteikti jau ir skaidra vīzija – kas tiks tirgots, kādas būs cenas. Vai piedāvāsiet klientiem preces, kas pieejamas arī citos veikalos? Tad noteikti vajadzēs cītīgi strādāt pie mārketinga, kā savādāk pievilināt klientus jaunam, vēl neiepazītam veikalam.

Vai tirgosiet preces, kas citur nav pieejamas? Piemēram, autordarbus, rokdarbus, gleznas un citas individuālas preces? Lieliski, tas šobrīd ir aktuāli. Būs samērā vienkārši iegūt šo nišu, tikai jācenšas noturēties.

Jāatceras, ka vienmēr jāseko līdzi modei. Ja šodien populāri rokdarbi, Latvijas simbolika, izmantojiet to! Kaut vai sava veikala noformējumā – nebaidieties reklamēties, un reklamēties daudz, bet ne uzbāzīgi! Kad mode nomainās (un tas notiek ātri un bieži), neguliet, pēc iespējas ātrāk pārņemiet jaunās tendences un domājiet, kā tās izmantot savā labā!

Specifiski interneta veikali un mājaslapas

Es, personīgi, par specifiskām mājaslapām uzskatu tādas, kas piedāvā medicīnas pakalpojumus. Manī laikam vēl sēž kāda veco laiku domāšana, kad šķiet, ka ārstu var atrast poliklīnikās nevis internetā.

Ultrasonogrāfiskie izmeklējumi (https://www.vasaraudze.lv/pakalpojumi/ultrasonografija/).

Ja “iegūglē” frāzi “ultrasonogrāfiskie izmeklējumi”, parādās virkne dažādu poliklīniku, prakšu un informācijas.

Ultrasonogrāfiskie izmeklējumi ir specifiska tēma, kas kādreiz netika skaļi sludināta un reklamēta tāpat kā ginekoloģija, urologi un seksologi. Šobrīd valda citas tendences – cilvēki alkst informācijas un visai šai informācijai jābūt pieejamai internetā.

Ultrasonogrāfiskie izmeklējumi – kā jūs ko tādu izreklamētu? Ir jābūt ļoti labai idejai kā reklamēt medicīnu.

Sāciet kaut vai ar trāpīgu saukli – ultrasonogrāfiskie izmeklējumi… (ļaušu pašiem izdomāt).

Nebaidieties eksperimentēt. Bet dariet to ar prātu. Pircējiem, klientiem ne vienmēr aiziet pavisam trakas idejas. Dažkārt labāk ir pielietot jau sen pārbaudītas metodes, nekā izdomāt no jauna divriteni. Lasiet grāmatas, pētiet psiholoģiju un mārketingu, konsultējieties ar speciālistiem, kuriem ir pietiekoši liela pieredze šajos jautājumos. Padariet savu veikalu izcilu, apmeklētu un populāru! Lai izdodas!