ārsta-kabinetāDošanās pie ārsta vienmēr saistās ar kaut nelielu satraukumu. Pat tad, ja esam jau bijuši pie šī speciālista, ja it kā zinām, kas un kā notiks. Lai mazinātu satraukumu un jau sagatavotu sevi tam, kas notiks ārsta kabinetā, šobrīd ļoti noderīgs ir internets, jo tādā veidā pat diezgan detalizēti var uzzināt, kā notiks apskate un manipulācijas, kā sagatavoties vizītei, kas jāņem līdz utt.

Visa šī informācija ļauj emocionāli un arī praktiski sagatavoties ārsta apmeklējumam. Jo esam zinošāki, jo drošāki un pārliecinātāki. Ja arī gaidāmais ir kaut kas satraucošs un ne īpaši patīkams, tad pirmās negatīvās emocijas jau varam pārdzīvot mājās, nomierināties un saprast, kā mazināt savu trauksmi.

Iepazīsties ar informāciju mājaslapā

Gandrīz visām medicīnas iestādēm un klīnikām ir savas mājaslapas. Un visbiežāk tajās ir atrodama arī noderīga informācija gan par visiem izmeklējumiem, gan arī pašiem ārstiem, gan to, kā labāk sagatavoties vizītei, kas tajā gaidāms.

Ja tā ir kāda līdz šim nezināma procedūra, tad par to noteikti ir ievietota izsmeļošāka informācija. Piemēram, man bija jāapmeklē zobu higiēnists un jāveic zobu higiēna ar ultraskaņu. Zobu higiēnists man nebija nekas svešs, bet higiēna ar ultraskaņu bija kas jauns. To ieteica zobu higiēnists kā efektīvu procedūru.

Tā nu, lai uzzinātu vairāk par šo procedūru, par to, ko tad zobu higiēnists manā mutē darīs, es izlasīju mājaslapā pieejamo informāciju:

http://www.apinesklinika.lv/pakalpojumi/zobu-higiena/.

Izmanto iespēju uzdot jautājumus

Mūsdienīgas mājaslapas ir modernizētas un pielāgotas klientu vajadzībām. Viena no iespējām, ko atradīsim gandrīz visur, ir tiešsaistes saziņa vai iespēja uzdot jautājumu uzreiz mājaslapā, nosūtot to speciālistiem. Tādā veidā var ātri un ērti atrisināt neskaidrības, uzzināt kaut ko, kas nav pieminēts mājaslapā, bet jums ir svarīgi to zināt pirms došanās pie ārsta.

Atsauksmes internetā

Protams, ka nevajadzētu aizmirst arī par tādu lietu kā atsauksmes. Tās var uzzināt par jebko — par pakalpojumiem, procedūrām, arī konkrētiem speciālistiem. Ja dodaties uz kādu nezināmu vietu, tad tas ir diezgan labs veids, kā iegūt plašāku informāciju, bijušo un esošo klientu atsauksmes. Protams, ka jāsaprot arī tas, ka ne katrs internetā rakstītais vārds ir patiesība. Tur arī uzdarbojas tie, kuri vēlas nomelnot kāda cita biznesu. Vērtīgāk drīzāk ir palasīt nevis sūdzību lapas, bet diskusiju portālus, tur cilvēki vairāk dalās ar savu pieredzi, iztirzā reālus jautājumus par dažādām tēmām.

Mūsdienu medicīna — mazinvazīva un nesapīga

Ja salīdzina to, kas notika ārstu kabinetos un zobārstniecībās pirms vairākām desmitgadēm un vēl senāk, tad tagad jau nu īsti nav no kā baidīties. Tagad ir darīts viss iespējamais, lai mazinātu vai pat izslēgtu jebkādu pacienta diskomfortu un sāpes.

Tagad liela daļa operāciju notiek kā mazinvazīvas. Tas nozīmē, ka netiek griezts vaļā liels caurums, bet gan pa mazu caurumiņu ievadīts instruments, kuram var sekot ekrānā un veikt operāciju. Tas ļauj samazināt pēcoperācijas problēmas, arī saīsina atveseļošanās periodu, kas ir būtiski, lai pacienti ātrāk atgrieztos ierastajā dzīves ritmā. Tam ir arī savs finansiālais aspekts, jo ir mazāk laika jāpavada slimnīcā, mazāk līdzekļu jāvelta rehabilitācijai, ja tāda ir nepieciešama.

Atsāpināšana ir pieejama visām medicīniskajām procedūrām, ko vien slimnīcās un klīnikās veic. Tagad ir ļoti laba lokālā anestēzija, kas ļauj veikt nelielas manipulācijas bez jebkādām sāpēm, nav vajadzības ievadīt pilno narkozi. Zobārstniecība noteikti ir viena no jomām, kur atsāpināšana ir tiek novērtēta, jo zobārsts taču ir bijis bieds tik daudzām paaudzēm. Tagad var veikt vissarežģītākās manipulācijas, pat nejūtot to. Tāpēc doties pie zobārsta ar bailēm vairs nav nekāda pamata.