popularas-majaslapasŠobrīd katram pakalpojumam, katrai iestādei un mazākajai kafejnīciņai ir sava mājaslapa. Ja tādas nav, tad cilvēkiem uzreiz rodas jautājumi – kāpēc, vai viņi nevar to atļauties, kā tad zināt kontaktinformāciju un visu pārējo? Mājaslapas neesamība mūsdienās lietotājos vieš neuzticību pakalpojuma sniedzējam un liek aizdomāties, vai maz gribas izmantot tādu pakalpojumu, kas nejaudā sev pat mājaslapu izveidot.

Papētīsim dažas pavisam nejauši izvēlētas mājaslapas. Dosimies kā “lietotājs parastais” interneta dzīlēs, meklētājos un papētīsim, cik pieejamas ir izveidotās mājaslapas, kāda ir to pārskatāmība un, protams, arī dizains, kas nav mazsvarīgi. Tomēr pirmā vērtēšana atduras tieši pret dizainu – mēs visi mīlam ar acīm pirmām kārtām.

Lāzerepilācija – gaumīgi izveidota pakalpojuma mājaslapa

Ierakstot meklētājā vārdu “lāzerepilācija” atrodu diezgan maz saistošu mājaslapu. Lāzerepilācija Rīgā – lūk, tas, ko meklēju. Atveras ļoti estētiska lapa, kas nav izraibināta ar citu vietņu reklāmām un citiem džankiem. Viss, kas nepieciešams atrodams uzreiz – piedāvājumi, kontakti, informācija par pašu pakalpojumu. Mājaslapa sniedz pareizo efektu – liek domāt, ka šis pakalpojuma sniedzējs ir savas jomas profesionālis.

Papētu arī citas līdzīgu pakalpojumu mājaslapas. Viena, ko atvēru, lika man gardi smieties un rūgti raudāt vienlaikus. Mājaslapa pa pusei krievu, pa pusei latviešu valodā, izraibināta kā dzeņa vēders un gaužām bezgaumīga. Uzreiz top skaidrs – kaktu kantoris!

Šādi salīdzinot, ko jūs izvēlētos? Protams, labāko pakalpojuma sniedzēju, vai ne tā?

Pārvietojama pirts – galvenais, lai skaistas bildes

Pamēģināju pameklēt tādu pakalpojumu, kas nav īpaši populārs Latvijā, toties ļoti pieprasīts to cilvēku vidū, kas par to zina! Pārvietojamās pirts noma. Atrodu vienu mājaslapu. Uzreiz acīs iekrīt skaistas fotogrāfijas ar pirtiņu, kas gaumīgi izveidota klienta vēlmēm. Ko gan vairāk vajag – visa informācija tur pat blakus, cenas viegli pārredzamas – lūdzu, īrējiet uz veselību!

Dažkārt maz liekas informācijas mājaslapās ir ļoti apsveicams lēmums. Jo priekš kam pirts nomas mājaslapā lieki ieviest sadaļas, kuras neviens neskatīsies. Iespējams, ka prasās kāda galerija, kur aplūkot vēl kādas bildes. Bet no otras puses – pietiek ar tām bildēm, kas piedāvātas, ko vairāk.

Auto noma – neko nevar saprast

Aplūkojot kādas auto nomas mājaslapu man rodas jautājums, priekš kam viņiem vispār mājaslapa? Varbūt pietrūka naudas? Atveras viena vienīga lapa bez izvēlēm, pa vidu uzraksts “autonoma” un telefona numurs. Tas arī viss. Nu paldies, nejūtos iepazinies ar cenām, pieejamām automašīnām un to stāvokli… Uzreiz prātā iezogas vilšanās un vēlme meklēt citu auto pakalpojumu sniedzēju, jo šādam uzticēties galīgi negribas.

Rezumē

Lai izdarītu vispār kaut kādus secinājumus, nācās apskatīties uz entajām mājaslapām. Gadījās redzēt gan tādas, kuras varētu ņemt par labu piemēru gan tādas, kuras gribētos tagad un tūliņ slēgt un aizmirst uz neatgriešanos!

Mājaslapai ir jābūt viegli pārskatāmai, interesantai un ērtai lietošanā. Neviens interneta lietotājs nevar ciest situāciju, kad ir vajadzība kaut ko konkrētu atrast, bet tas NAV iespējams dēļ informācijas muļķīgā izvietojuma mājaslapā! Tas ir pirmais un svarīgākais, kas jāatceras – pārskatāmība.

Tāpat nedrīkst aizmirst par dizainu. Cilvēki mīl ar acīm, tas ir fakts. Mums patīk skaists dizains, tam jābūt tādam, kas patīk vairākumam vai arī tādam, kas domāts konkrētajai cilvēku grupai, kurai mājaslapa paredzēta. Ja lapa ir par zirgiem, tad lūdzu, izvēlieties ar to saistītu, gaumīgu dizainu. Ja lapa ir par medicīnu – kaut ko gaišu un estētisku, nevis drūmu, kas vairāk atgādina bēru tematiku.

Palūkojieties uz mājaslapām, kuras paši ikdienā izmantojiet un sapratīsiet, kas ir galvenās kļūdas un kādi ieguvumi, vērtīgas atziņas priekš jums. Veidojiet savas mājaslapas ar apdomu un tādas, kuras patiks visiem lietotājiem. Mēģiniet izpatikt un piesaistīt savu auditoriju.